Informasi di hujung jari

Tips buat duit Youtube

Panduan buat duit Youtube

Kali ini aku akan kongsikan rahsia. Rahsia telah terbongkar, bagaimana buat duit dengan Youtube. Sebagaimana yang diketahui Youtube adalah media sosial yang tersohor di dunia. Menurut rank Alexa, Youtube adalah laman web ketiga terbaik dunia. Ini bermakna populariti Youtube sangat dikenali dan digemari ramai. 


Kunjungan trafik ke Youtube yang luar biasa sepatutnya difikirkan ideanya untuk menjana duit melalui Youtube ini. Oleh hal demikian wajiblah kita bersikap optimis untuk buat duit dengan Youtube. Bolehkan jana duit melalui Youtube? InsyaAllah boleh. Sudah ramai yang berjaya, Jadi fikir-fikirkan sampai bila kita nak hidu lauk yang sedap-sedap sahaja kan? 

Tips buat duit melalui Youtube

Sebenarnya platform-platform buat duit di intenet seperti Youtube, Facebook, Twitter, LinkeDin dan sebagainya sentiasa terbuka luas untuk kita explore. Jadi untuk ke arah buat duit dengan Youtube ini hendaklah ilmunya dicari. Belajarlah ilmu dengan guru yang pakar Youtube. Aku tidak pakar, tapi pernah berjaya buat duit guna Youtube ni. Dengan sedikit ilmu yang ada ni, InsyaAllah akan aku kongsikan bersama anda semua.

Sebelum mula jana duit, pastikan anda telah berdaftar akaun Youtube. Jika belum mempunyai akaun Youtube, sila daftar di sini.



Baiklah, perkara pertama untuk buat duit dengan Youtube hendaklah sediakan perisian Youtube Downloader. Aku tidak sediakan link untuk perisian untuk dimuat turun tersebut, tetapi bolehlah anda mempelajari cara memuat turun video dari Youtube di sini. Melalui cara ini kita boleh memuat turun apa sahaja video yang telah sedia ada di Youtube terlebih dahulu mengikut pilihan anda sendiri. Seterusnya pastikan anda ada perisian edit video seperti Camtasia atau Window Movie Maker. Sila muat turun melalui pencarian di Google.


Selepas muat turun video dari Youtube dengan menggunakan youtube downloader atau sebagainya, seterusnya buka perisian Camtasia, kemudia buka fail video anda di Camtasia dan edit video Youtube tersebut. Ye mesti diedit untuk mengelakkan copyright. Di sini buatlah sedikit edit, masukkan subtitle atau diselitkan gambar lain ke dalam video tersebut. 

Buat duit dengan youtube

Setelah selesai semua urusan tadi, muat naik semula video yang siap diedit tersebut ke Youtube. Boleh terus muat naik melalui Camtasia ini. Isikan tajuk, description dan label atau tag video baru anda tersebut. Setelah itu proses memuat turun dilaksanakan (mengambil masa sedikit). 

Ok sekarang anda telah berjaya muat turun video pertama anda ke Youtube, so mana duitnya? Ingat, rezeki tidak datang bergolek, mesti cari sendiri. Untuk itu, jana duit melalui Youtube mesti dicari sumbernya. Antara sumber atau lubuk duit seperti Google Adsense dengan menggunakan Monetize yang boleh di apply melalui setting dalam akaun Youtube itu sendiri, 8share, Amazon, Clicbank, Ashadee, Klikjer dan banyak lagi. Jana duit di Youtube adalah secara affiliate, Pay Per Click (PPC) atau Pay Per Lead (PPL). 



Akhir sekali masukkan, buka setting video Youtube anda dan buat link affiliate di bahagian Descriptions setiap video anda. Buat sedikit olahan ringkas seperti ayat "Jom beli 32000 channel tv dunia -->  http://kerjakosongdisini.blogspot.com" atau "Daftar dan mula buat duit percuma di sini ... http://bit.ly/1ktgTQX "  atau "Jom beli OPPO murah di sini.. http://homestaycentre.blogspot.com".

Buat duit youtube

Baiklah untuk menjana duit melalui Youtube ini, usaha yang berterusan memuat naik Youtube hendaklah dilakukan selalu. Jika sehari, anda mampu memuat naik 10 video youtube, kalau setahun lebih kurang 3600 video youtube yang telah berjaya anda hasilkan. Pada saat itu, sudah pasti komisyen pasti dapat dituai dengan senang-senang je. Ini kerana lagi lama video anda maka semakin tinggi rankingnya di youtube.


Andai anda boleh menghasilkan video youtube sendiri, lagi bagus, Boleh dibuat melalui rakaman camcorder, smartphone dan sebagainya. Buat video selama 2 ke 3 minit sahaja, Pastikan ianya menarik. Satu lagi andai anda ingin trafik yang luar biasa, gunalah semua perkataan dalam Bahasa Inggeris. InsyaAllah jana duit melalui affiliate Amazon atau Clickbank, pasti lumayan.

Aku pernah dapat USD... tapi tidaklah banyak mana pun tapi Alhamdulillah. Cuma perlu berhati-hati  jika muat turun video dari Youtube, ada pantang larangnya. Jangan pilih video Youtube yang sudah mempunyai iklan Google Adsense. Cari yang tiada iklan ini, InsyaAllah boleh pergi jauh. Selamat buat duit dengan Youtube.

1 Komentar untuk "Tips buat duit Youtube"

Izin bertanya, maksudnya apa ya? Tolong jelaskan secara jelas dan mudah difahami dibagian :

❝ Cuma perlu berhati-hati jika muat turun video dariYoutube, ada pantang larangnya. Jangan pilih videoYoutubeyang sudah mempunyaiiklan Google Adsense. Cari yang tiada iklan ini, InsyaAllah boleh pergi jauh. ❞

terimakasih :D info yang bagus, tapi tolong respon komentar saya, karena saya masih tidak faham dengan postingan anda dibagian ini.
#terus_berkarya
#mantabjiwa

Back To Top