Idea buat blog menarik - Beritahu

Informasi segenap lapisan

Idea buat blog menarik

Bagaimana buat blog

Sebelum mula kisah Adam dan Hawa di dunia ini, adakah terdapat cerita yang lebih menarik daripada itu? Laila dan Qaisy, Romeo dan Juliet semua itu datang selepas kisah Adam dan HawaSudah terang lagi bersuluh, manusia pertama yang menjejak kaki di bumi ini ialah Adam dan Hawa. Jadi apa cerita yang lebih menarik untuk dijadikan permulaan idea untuk buat blog? Sejauh mana pemikiran kita andai cara kita memikirkan idea buat blog lebih jauh dari kisah Adam dan Hawa untuk dijadikan santapan blog pertama.



Sampai kisah di langit pun andai idea selalu bercelaru dan buntu untuk berblog maka tetap sia-sia. Takkan nak buat blog Wak Doyok? Wak Doyok yang tiba-tiba menjadi terkenal. Kalau nak cerita lebih-lebih takut jadi tak betul pula, Paling tidak, mesti ikuti kisah Wak Doyok ni betul-betul agar selari dengan realiti dan fantasi. Kalau buat blog diri sendiri, adakah orang nak membacanya? Poyo semua tu. Jadi bagaimana buat blog menarik? Di sini ditunjukkan cara mendapat idea berblogging supaya ianya benar-benar berkualitas. Baiklah berikut adalah niche blog menarik sebagai idea untuk buat blog.  

Andai anda seorang wartawan bebas sudah tentu Blog Berita menjadi pilihan ramai. Ini kerana blog ini berkisarkan perkembangan semasa di dunia. Cerita meletop di TV sudah tentu menjadi carian utama di Google. Sememangnya blog berita yang berkaitan dengan isu semasa ini mempunyai trafik yang paling ramai di alam maya. Jadi anda pun boleh menulis artikel berkaitan berita semasa ini tapi pastikan penulisan artikel adalah tulen dan asli. Ciplak 100% adalah dilarang. Idea buat blog berita boleh diambil dari blog asal tetapi pastikan kita selitkan sumbernya sekali.


Dalam dunia moden, berfacebook, instagram, wechat dan sebagainya adalah perkara biasa. Dengan menggunakan ipad, smartphone dan alat teknologi canggih dari jenama Samsung, Oppo, Lenovo dan lain-lain ianya adalah sinonim sebagai alat telekomunikasi pilihan masyarakat masa kini. Maka blog teknologi merupakan carian penting Google untuk mengetahui informasi trend terkini berkaian teknologi, peralatan telekomunikasi, gadjet, perisian dan utiliti.

Idea buat blog tercetus dari blog otai yang sememangnya menjadi tumpuan blogger baru. Ini kerana kebanyakan otai sangat baik hati menyediakan tutorial untuk buat blog. Maka blog tutorial adalah pilihan ramai pengunjung untuk belajar tentang sesuatu perkara. Antara contoh blog tutorial seperti blog tutorial buat blog, blog tutorial pendidikan dan lain-lain lagi. Niche blog tutorial sentiasa meningkat malahan mencapai hingga ratusan ribu pengunjung sehari.

Blog berkaitan kesihatan tidak kurang hebatnya. Antara pencarian di Google yang tersohor seperti cara menguruskan badan, bagaimana untuk diet dan sebagainya  Maka niche blog kesihatan antara yang ramai pengunjungnya kerana mencari maklumat berkaitan kesihatan.


Setanding dengan teknologi, blog automotif juga antara yang gah di pencarian Google. Ini kerana perkembangan semasa automotif dan persekitarannya yang sentiasa menjadi trend rujukan masyarakat masa kini. Dari pencarian berkaitan dengan bagaimana menukar tayar kereta sehingga kepada aksesori dan perkembangan terkini permotoran, semuanya menjadikan blog automotif sebagai rujukan ramai. Jadi siapkan diri dengan ilmu automotif agar blog automotif anda benar-benar berinformatif untuk mendapat kunjungan trafik yang ramai.

Bagaimana buat blog menarik

Kita pasti pernah muat turun sesuatu dari internet. Tidak kira sama ada utiliti antivirus, dokumen, lagu dan lain-lain lagi. Ini semuanya terhasil dari blog download cerita, filem dan perisian. Blog download sentiasa mendapat sambutan pengunjung yang ramai kerana sudah menjadi trend masa kini  untuk memuat turun sesuatu untuk dipaparkan termasuklah borang permohonan jawatan kosong dan lain-lain lagi.



Blog Unik dan Aneh juga antara carian penting di Google. Niche blog ini sangat digemari ramai kerana keunikannya lain dari yang lain dan perihal perkara pelik yang mungkin tiada di mana-mana blog lain, maka tidak hairanlah andai idea blog aneh dan pelik ini amat diminati ramai. Contohnya seperti artikel seram, lain dari yang lain dan sebagainya.

Baiklah diharap dengan sedikit cetusan minda untuk buat blog di atas, diharap anda sudah bersedia untuk buat blog di blogspot atau wordpress dengan mudah. Pastikan artikel anda menarik dan berkualiti supaya menjadi hot di Google dan bisa menjadi kegilaan ramai walaupun tidak sehebat kisah Adam dan Hawa sekalipun.
2 Komentar untuk "Idea buat blog menarik"

Ayo bagi yang mau gabung .... kami agen game online ya ...
yang hobby main game merapat yuk ...
salam admin F4n5 :)

Raih Kemenangan Besar Anda Disitus MARIO QQ, Hanya Dengan Modal Rp.10.000 Anda Bisa Menangkan Jackpot Jutaan Rupiah Setiap Harinya !!!

✅ BONUS TURN OVER 0.3%
✅ BONUS REFFERAL 15%
✅ WIN RATE GAME 96,9%
✅ 100% PLAYER Vs PLAYER ( NO ROBOT & ADMIN )
✅ Minimal Deposit Bank : Rp.10.000 (BCA MANDIRI BNI BRI DANAMON)
✅ Minimal Deposit Pulsa : Rp.10.000
✅ Support E-Cash : GOPAY , DANA , OVO , LINK

Berapapun Kemenangan Bosku Pasti Akan Kami Bayar dan Kita Proses Dengan Cepat !!!
Hanya Disitus MARIO QQ Yang Memberikan JACKPOT dan BONUS TURN OVER Yang FANTASTIS Loh !!! Ayo Tunggu Apalagi Buruan Daftarkan dan Mainkan
Langsung Disitus Resmi MARIO QQ Dibawah Ini melalui :
WHATSAPP +62 821-4331-1663

Link Alternatif :
- www.vipmario55. net
- www.vipmario55. org


Back To Top