Padam facebook secara kekal - Beritahu

Informasi segenap lapisan

Padam facebook secara kekal


Sebelum anda memadam akaun facebook anda, pastikan anda telah membuat simpanan untuk data penting dalam bentuk informasi atau foto facebook yang hendak dipadamkan. Untuk menyimpan data penting tersebut, sila klik di sini (dalam proses). Jika tidak mahu simpan, abaikan langkah ini.



Zaman sekarang semua nak cepat, dalam hal ini memang teknologi dicipta untuk memudahkan kerja manusia. Lagi cepat lagi cekap kerja seseorang itu.



Bagaimana nak delete facebook? Atau bagaimana cara nak padam fb secara kekal?. Sama sahaja. Ada apa hal kita nak padam facebook di telefon bimbit? Lantak koranglah janji korang happy. Ikuti langkah-langkah berikut bagi :-

Cara delete facebook dengan pantas

  1. Pastikan guna laptop atau komputer riba.
  2. Log masuk facebook anda.
  3. Taip https://www.facebook.com/help/delete_account
  4.  Klik butang Delete my account.




Seterusnya akan muncul paparan berikut, taip semula teks (kata laluan) seperti yang tertera di bawah.
 
 

Setelah di menekan butang 'OK', anda dilarang mengakses facebook tersebut. Tempoh bertenang selama 14 hari diberikan sebelum facebook anda dipadamkan oleh pihak pengurusan secara automatik.



Seandainya anda rasa menyesal semasa tempoh bertenang 14 hari, anda boleh mengakses facebook tersebut dan suatu notifikasi akan terpapar. Di sini anda boleh memilih sama ada ingin terus memadam fb tersebut  (tekan butang Confirm Deletion) atau tekan butang Cancel Deletion untuk mengguna facebook anda semula, seolah 'merujuk' semula.

Selesai terima kasih.


0 Komentar untuk "Padam facebook secara kekal"


Back To Top