Husnul Khotimah - Beritahu

Informasi segenap lapisan

Husnul Khotimah


Andai ku tahu aku akan pergi,
Alangkah ruginya masa laluku,
Kerna baik ku terbatas diselubungi coklat kedukaan,
Di situlah terasa diri ini terlalu kerdil di sisiMu,
Kau hitung aku dalam keadaan tidak sedia,
Alangkah ruginya akhir kalamku.


Sudah masa ku ucap selamat tinggal fanaku,
Kerna janji manismu berbunga lalang,
Seisi alam mengingatkan mati itu sakit,
Sedangkan azazil menjanjikan istana anta pemana,
Apakah aku terus kekal di istanamu iblis?


Namun aku tersentak,  sedari lamunan,
Apakah ada sisa-sisa hidup untuk aku luangkan?
Seandainya masih ada waktu bagiku,
Janjiku yang terbaik untukMu dan seisi alam, Selagi nyawa dikandung badan.

Ya Tuhan, terimalah aku sebagai hambaMu,
Kerna aku tidak layak menjadi hambaMu,

Kau lahirkan aku dengan fitrahku,
Ku mohon akhiran ku dipenuhi fitrahMu,
Agar aku benar dikasihi seisi alam kerna ikhlasnya nawaitu hanya untukMu.


Ya Tuhan andai inilah  pengakhiranku,
Kutiplah walau sekecil zarah sekalipun,
Yang aku benar-benar cuba mencintaiMu,
Walaupun dosa ini sebesar alam semesta.

-Sajak Nukilan dari Meja Pengarang-


1 Komentar untuk "Husnul Khotimah"

Izin promo ya min^^
Begadang? Gak bisa tidur? Mari d4ftar dan begadan9 b3rsam4 kami di upd4te 8ett1n9..


Back To Top